Svammel

Det är så mycket jag vill skriva om. Men jag kan inte.. För att det blir så fruktansvärt jobbigt att censurera personer som ingår i det som hänt i mitt liv. 
Ingen skulle liksom uppskatta om jag la ut det här. Och det är såååå förståeligt. 
Funderar skarpt på att börja skriva dagbok igen, alltså papper och penna dagbok. Jag gjorde det förut, men efter en viss grej så slutade jag med det, för att jag var rädd att folk skulle läsa den. 
 
Så jag eldade upp alla mina dagböcker som jag nånsin skrivit. Lite trist, men så går det när tilliten bryts. 
 
Men det kanske är dags och jag kanske ska köpa med lås för att känna mig trygg, så jag får ut mina tankar. Bara att få skriva av sig känns så himla mycket bättre, även fast man inte får svar. Eller man får ju faktiskt svar från sig själv vilket kan vara bra svar ibland. :) 
 
Så måste bara ta mig till någon affär och hitta en riktigt fin dagbok, för det är viktigt. Att den är fin och personlig. :) 
 
Nu kanske vissa tycker jag låter som en fjortis som vill skriva dagbok, men om man har massa tankar så kan man faktiskt testa det. Det hjälper mer än vad man tror. Och jag har alltid varit öppen med att jag skrivit dagbok, det har jag aldrig skämts för. 
 
 
 
På tal om något helt annat, så är det redan mörkt ute. Klockan är liksom 20.40 och det är praktiskt taget kolsvart. BORING! Det är så trist. 
Fast som vanligt sen jag och Magnus flytta ihop så är jag inte rädd att bli deprimerad utan jag ser fram emot färgglada träd och lite svalt så Dolly mår bra på långpromenader även på dagen. 
Det jag inte ser fram emot dock är snön..... Det blir så komplicerat när man har en hund som hatar snö. Och sen plogas inte vägarna lika ofta här, så om det kommer 1dm snö så får man snällt gå i det, vilket betyder att Dolly blir som en snöboll och Loke vill inte röra sig. 
Och sen behöva klä på Loke massa kläder ser jag inte heller fram emot, han gillar det ju inte, men det måste ju göras. 

Men som sagt, själv hösten ser jag fram emot. :) Ska även köpa hem värmeljus som jag kan börja tända på kvällarna, man ska ju ta till vara på det mörka ;) 
 
Men visst känns det lite ensamt när det är mörkt och älsklingen är och jobbar.. =/ Men så är det att vara tillsammans med en dräng, det är liksom bara att bita ihop. Är glad jag har mina fina djur iaf <3 Annars vet jag inte riktigt vad jag hade gjort. 
 
Nehej, nu har jag väl svamlat tillräckligt kanske. Tror inte ens så många orkade läsa det. :P 
Ni vet att man blir mer inspirerad av att skriva saker om man får en kommentar ibland? ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: