Mörkrädd

Alltså jag blir rent av mörkrädd när jag bläddrar igenom forumen på fb och andra ställen. 
 
Idag såg jag en tjej som hade tagit det väldigt svåra beslutet att faktiskt omplacera sin hund pga hon kände att tiden inte räckte till längre. 
Jag själv tycker att det är ett modigt beslut och väldigt bra om man har den insikten, för det är så många hundar som skulle må bra av att komma till andra hem pga för lite tid. 
 
Men då var det något pucko som tyckte att denna tjej var dum i huvudet! Och skrev att då kunde hon ju lika gärna omplacera barnen också! 
 
Alltså, jag älskar mina hundar, de är mina barn. Men när jag får barn, så självklart kommer ju alltid barnen gå i första hand. Jag kommer absolut älska mina hundar över allt annat, men om mina barn skulle må dåligt av hundarna så skulle jag behöva ta det jobbiga beslutet att låta hundarna flytta. 
Detta tycker jag är sjävklart! 

Men tydligen inte för detta puckot som tyckte att tjejen som ville omplacera sin hund var en väldigt dålig person som ens kunde överväga att välja mellan sin hund eller sina barn. Hon tyckte att det skulle hon minsann klara att ha tid för alla, för det kunde hon! Och så tyckte hon att hon skulle ha tänkt efter innan! 

Visst, man ska tänka efter innan man skaffar sig ansvar för en levande varelse, men ibland så blir det inte riktigt som man tänkt och då får man faktiskt göra det bästa av situationen. 
 
Så nej, om ni sitter där och mår dåligt för att ni inte har tid till era djur, så överväg att hitta ett bättre hem åt djuret. :) Ni är inte dåliga människor utan snarare tvärtom, ni tänker på era djur och vill deras bästa. 
 
Så nu fick jag andas lite. ;) 


Kommentarer
Postat av: Ikk

Bra skrivet!

2013-10-30 @ 22:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: