Det här med dagis/förskola

Jag är en sån mamma, som gärna vill vara hemma med mina barn. Jag vill gärna inte sätta Alvin på dagis tidigt. 

Bara för att förtydliga, så har jag absolut inget emot att andra har sina barn på dagis från ett år. Jag ser inge fel i det alls, då jag anser att alla barn och föräldrar är olika och man gör val utefter vad som passar sin egna familj allra bäst! Så jag vill inte att någon ska ta illa vid om ni har/vill ha era barn på dagis tidigt, för som sagt tycker inte jag att det är fel, utan det jag kommer skriva om nu, är hur jag tycker angående mitt barn, inte andras :-) 

Jag hade först tänkt att gå hemma på vårdnadsbidrag. Så kanske jag skulle ha skolan in honom till nästa vår (då chansen att få ett sommarjobb är större). Men sen fick jag reda på att Hallsbergs kommun inte har infört detta, så det gick i stöpet. 

Så nu peppar jag mig själv till att börja jobba. Jag vill inte. Men måste... Känns inge kul alls. 

Men det vi har bestämt är att jag ska endast jobba halvtid. 
Jag vet hur slut jag blir av att jobba mer och jag vill orka vara både mamma och matte när jag kommer hem från jobbet. Och jag är så glad att Magnus förstår och stöttar mig i att jag inte vill/kan jobba mer. Han gillar inte heller idén att ha Alvin på dagis mer än så. 

Men då kommer nästa grej. Lättast att få jobb är ju sommarjobb. Men det betyder att han kommer vara ca 1år och 4 månader när han skolas in. Och helt ärligt så skär det i hjärtat på mig.. 

Men vi får väl se. Måste ansöka 4 månader innan. Så behöver inte bestämma allt just idag. Jag och Magnus ska även åka till båda förskolorna här i sköllersta och prata med dom. 

Men det är jobbigt att göra nåt emot sin egen vilja... 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: