Tack och lov!

Hej och hå! 

Inatt sov Alvin HELA natten! Det var såååå.behövligt för hela familjen. Alla sov som stockar! 
Det märks att det var varit många tuffa nätter nu på slutet. 

Just i skrivande stund så river Alvin typ huset. Han är arg för att han inte får äta upp sina böcker eller kartonger. Det är tufft att vara Alvin. 

Dolly ligger och chillar i soffan och Loke ligger i sovrummet och solar.
Det är såååå skönt när Loke väljer att göra det. 
Alltså, såhär är det. Det har alltid varit Dolly som är barnrädd, men med just Alvin går det finemang. Han får klappa på henne, gå bredvid henne utan att hon tycker det är obehagligt. De få gånger hon visar att hon inte vill tar jag bort honom. 
Men Loke... Han är inte rädd, utan han har typ resursförsvar gentemot Alvin. Suck. Han gillar Alvin, det gör han! Men ligger Loke i ena änden av soffan och Alvin står i den andra så gör Loke små utfall.. Så som han gör mot mammas hund. 
Men vi jobbar på det! Delvis visa för Loke att Alvin gör inget mot honom och delvis visa att hela soffan faktiskt inte är hans! 
Jag går med på att han får visa att han vill sova ifred, men han får inte äga en hel stor möbel, det funkar inte! 
Så när Loke väljer att sola på övervåningen, så blir det väldigt mkt enklare att härja runt med Alvin. 

Jag är inte ett dugg orolig över att detta inte kommer försvinna. Vi måste bara jobba på det, plus att Loke har ännu kortare stubin nu när han har tratt. 
Och jag skulle aldrig låta mitt barn vara i en situation som skulle vara farlig. Så nu behöver ingen läsare tro att jag har en liten galen hund här hemma ;-) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: