Tvbänken vs Alvin 1-0

Jaha, i fredags stupade Alvin rätt in i tvbänken med munnen före. 

Detta resulterade i tre hack i läppen, massa blod och en numera ganska nervös mamma. 
(hade nog varit lite mindre nervös om det inte vore att 10 minuter INNAN det fallet så välte han brandsläckaren över sig och EFTER så trilla han titt som tätt) 

Men för att summera det hela så mår han bra, äter som han ska och efter kontrollen hos tandläkaren så fick vi godkänt på tänderna också. Så ja, nu är det bara läppen som ska läka. 

Det är inte lätt att lära sig gå. Och ja, numera går han faktiskt. Han går mer än kryper. 

Men nej, mina nerver har tagit sig en törn. Magnus var inte hemma när han föll. Och jag måste erkänna att än så länge är detta det läskigaste jag har vart med om. Det rann blod överallt och innan man hittade vart det kom ifrån så spann tankarna iväg. 

Ja, jag fattar att detta var en bagatell och att värre saker kommer hända. Men detta är första gången han gör sig riktigt illa. 
Tårarna rann på mig och Magnus kom hem strax efter, så han fick ringa 1177 osv. 
Jag höll mig lugn, men tårarna rann. 
Det gjorde så ont i mammahjärtat.. 

Men efter en piggelin så var han som vanligt. 

Så ja, allt gick bra! En läxa för oss alla helt enkelt. 



Kommentarer
Postat av: Kakan

Klart att det är jätteotäckt när det händer! Tur att det gick bra iaf! ❤️

2015-10-25 @ 16:41:01
Postat av: Emma

Usch det är superläskigt när de slår sig lite mer ordentligt, speciellt första gångerna så jag förstår dig!
Skönt att det gick bra med tänderna iallafall. <3

2015-10-26 @ 07:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: