Nya knepiga hundmöten

Som jag skrev sist för ett par dagar sen, så skulle jag ta med hundarna till kumla tsm med Alvin. Och det gjorde jag! :-) 

Det gick helt okej, så länge vi inte mötte nån hund.. Men vi fick bara två hundmöten och jag är säker att det andra hade gått bra om det första inte var en sån katastrof.. 

Jag fick lära mig att det finns en helt ny sorts hundägare och hundmöten när man har barnet med sig. 
Det vanliga problemet brukar ju vara att folk tycker att hundarna ska hälsa, trots att Loke skriker rätt ut.. 

Men denna gång var det inte så.. Utan nu skulle tanten fram till ALVIN. Denna människa tyckte alltså att det var helt okej att ta med sig sin hund fram till mitt barn och mina hundar, utan att fråga och medans Loke har total damp/panik. Jag bad henne artigt två ggr att gå innan jag röt i ordentligt att hon skulle gå. 

Vad är det för fel på folk?!!? Jag hade förstått det mer om jag hade haft en hund som var tyst och lugn. Men när hunden skriker så man knappt hör vad man tänker så borde ju vem som helst fatta att detta inte går? 
Hennes hund var inte lugn heller. 

Dolly var skitduktig! Där har poletten verkligen trillat ner! Kastade godis på marken och hon valde det framför allt drama! När hon hittat allt så tittar hon upp på mig för mer! Så stolt över min tjej! 

Men ja, utöver det hundmötet så var det ändå trevligt och mysigt. Medans Alvin sov en stund så tränade vi följsamhet och kontakt :-) 

Så nu ska jag bara våga mig iväg igen.. Ännu mer redo! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: