Vardagen

Alltså, jag förstår inte hur dessa människor med barn och hund får ihop vardagen!!! 

Jag vill så gärna kunna träna mina hundar riktigt trötta, dels för att de ska må bra och för att Loke behöver verkligen träningen för att kunna fungera i vardagen. 

Men vart ska jag få tiden? 

Praktiskt taget hela hösten har jag haft Alvin helt själv... Vilket då medfört att han är ju med hela tiden. Och det går inte att träna hundarna med en vaken Alvin. Delvis för att Alvin tycker inte det är kul och sen för att jag vill ju ge hundarna 100% fokus när vi tränar. 

Och Alvin sover två ggr på en dag. Och jo, visst hinner jag klicka typ 10 min med en hund då och det är bättre än inget, men vi behöver mer. Och anledningen till att det bara blir 10 minuter är för att när Alvin sover är det rätt mycket annat som måste göras under tiden (laga mat, fixa disken osv) 

Hur gör andra?! Alltså andra som tränar sina hundar, inte bara promenader :-P 

Om det är nån som läser detta som har erfarenhet och idéer, så lämna gärna en kommentar! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: