Härlig, effektiv men ändå dryg dag

Yay, fått massa gjort idag! Så himla skönt! 

Älsklingen har fått lite gjort på bilarna så han känner sig nog ganska nöjd också. :-) 

Började dagen med att äta mysfrukost framför tvn och dammsugning. 
Sen tog jag med mig Alvin ut och städade hos kaninerna samt släppte ut dom, så de har fått gått lösa hela dagen. Skönt för dom att få skutta av sig ordentligt och äta gott gräs. :-) 

Efter det var det lagom dags för mellis till Alvin och sen somnade han. Så hann slötitta lite på tv och även sova en stund innan han vaknade och det var dags för lunch. Så skönt att få ladda batterierna lite när både storebror och lillebror kör slut på denna mamma. 

Efter lunch så gick vi ut igen. Även hundarna fick följa med. Vi gick till förrådet och kollade på når bröderna mekade med bilen. Dolly la sig och njöt av att få vara med och sola, medans Loke blev uttråkad väldigt snabbt :-P 

Sen satte jag Alvin i vagnen, vilket han inte var helt nöjd över, och gick en liten sväng med hundarna. 
Sen när vi kom in satte jag Alvin i badet och jag passade även på att duscha medans han plaskade. 
Dock så ville han verkligen inte sluta bada, så det var en väldigt ledsen kille jag tillslut fick ta ur baljan och duscha av innan torkning. Inte lätt att det roliga måste ta slut. 
Jag hade gärna låtit honom bada vidare om det inte vore för att klockan drog iväg. 

Så jo då, vi har hunnit med en hel del. 
Märktes dock på Alvin att han inte hann varva ner innan sovdags. Helt speedad och bara fnittrade, men somnade tillslut! 

Vi avslutade kvällen med att Pea kom hit med kladdkaka. En VÄLDIGT söt men god kladdkaka. :-) 

Men nu är min kropp totalt slut. Foglossningen skriker och jag har svårt att gå. Blev alldeles för många saker idag. 
Men hoppas på att få sova och att jag mår bättre imorgon. :-) 

Igår fick förresten Magnus äntligen känna lillebror buffa <3 Jag har ju känt hans buffar länge, men han har varit lite blyg och slutat när man lägger handen på, men igår så bjöd han på ett par iaf. 
Han börjar bli en livlig kille och det känns som om han är vaken större delen av dagarna. :-) <3 

Nehej, slösurfa lite till innan det är dags att sova. 

Natti natti 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: