Tygblöjestart

Ja, som ni redan vet har våra tygblöjor kommit. Så himla fina och jag blev såååå pepp på att testa dom! 

Alvin var dock mindre pepp :-P 
Som de flesta redan vet så har våran son en stark vilja och ett hett temperament ;-) 
Och ja, att testa nya saker är inte riktigt hans grej. Haha. 

Det som händer direkt jag lägger blöjan över hans snopp (alltså inte ens knäpper på den) är att ungen flippar totalt! Blir superledsen och skriker nej. Helt galet var det! 

Kan lova att vi blev väldigt förvånade då det verkligen inte var en reaktion vi räknat med! 

Tog självklart bort blöjan för jag tänker inte tvinga honom till nåt sånt när han får sån panik.

Så under två dagar har jag visat honom på hans docka och älskade Musse hur man gör och jag har även tagit på tygblöjan utanpå hans pappersblöja och ikväll så fick jag ta på en tygblöja :-D 
Först sa han nej när den väl satt där, men då tog jag fram bollen och vi började leka med den och sen var det bra. Så det är absolut inget som hämmar honom eller att han tycker den är obekväm. 
Han hade världens dansfest i den och klättrade osv.
Så det är helt enkelt bara så att han är van vid sina andra blöjor. (då ska ni veta att han brukar hämta blöjor och krama dom, så han gillar verkligen dom :-P) 

Så nu ska vi fortsätta vänja honom och få honom att gilla dessa blöjor lika mycket. Men vi kommer inte att tvinga honom, utan ta det i hans takt :-) 

Kan också att det var en väldigt trevlig känsla att slänga den i tvätten istället för i soptunnan ;-) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: