Stolt mamma!

Jag kan ju varna att i detta inlägg kommer jag tjata om hur stolt jag är över Alvin och vad duktig han är på vissa saker. En del kommer kanske ta det som skryt, vilket inte är min mening. 
Om man vet med sig att man blir provocerad och triggad av sånt så kan man ju sluta läsa :-) 

De senaste veckorna har han utvecklats nåt enormt! Ord börjar komma och han förstår så himla mycket. 
Det går att prata med honom och ge honom val att välja istället för att allt ska bli en fight. 

Och det är så många småsaker som han kan! Tex så vet han exakt vilka bilar som är våra. Vet exakt vart han ska leda oss när vi frågar efter våran bil, även på fulla parkeringar. 

Man kan be honom att hämta olika saker och han har även börjat hämta grejer i affären när vi handlar. 

Och självklart är det massa andra småsaker också, men vill bara ge ett par exempel :-) 

Potträningen går framåt också. Sen vi börja med tygblöjor så säger han till jättetydligt när han behöver göra nr 2 och vill numera verkligen inte göra det i blöjan. 
Han sa tom till när han badade i sin pool förra veckan, så den poletten verkar ha trillat ner för tillfället iaf. Även kiss säger han till ibland, men långt ifrån lika bra/mkt som bajs. 
Men jag måste säga att det är rätt häftigt att en 1,5åring kommer och säger ssss ock pekar på blöjan och sen på pottan. Så när man hämtar pottan så hämtar han diverse leksaker han vill ha med sig och sen ställer han sig så jag får klä av honom och sen sätter han sig och gör det han ska. :-D 

Så ja, en stolt mamma till en blivande storebror här hemma! <3 











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: